test

כתבה ב YNET: “במוקד שח”ל ביררו אם המנוי בתוקף בזמן שאימנו גססה”

בתה של ר’ התקשרה למוקד שח”ל לאחר שאימה הראתה סימני מצוקה. מתמלול השיחה עולה כי נציגת המוקד הסבירה שאין ניידת פנויה, הציעה להזעיק את מד”א במקום, וניסתה לברר אם המנוי של האם בתוקף. רק 26 דקות לאחר תחילת השיחה הגיעה הניידת שפינתה את האם לביה”ח, שם היא נפטרה. כעת משפחתה תובעת פיצויים. שח”ל: הארוע טופל בהתאם לסטנדרטים המקובלים.

במשך חמש שנים הייתה ר’ בת ה-81 מאזור המרכז מנויה במוקד החירום של חברת שח”ל. בחודש אוקטובר 2010 התקשרה בתה למוקד החברה לאחר שהאם, שחוותה ארוע לבבי, החלה להראות סימני מצוקה. בכתב תביעה שהוגש באחרונה לבית משפט השלום בהרצליה, טוענת משפחתה של ר’ כי רשלנות מצד נציגת מוקד החירום, השיהוי בהגעת הניידת והעובדה כי בדקות הקריטיות לא היו ניידות שח”ל זמינות, חרצו את גורלה של האם, שנפטרה כתוצאה מהארוע.

מכתב התביעה עולה כי במהלך שיחת החירום ניסתה המוקדנית לברר האם המנוי של ר’ בתוקף, דבר שלטענת המשפחה גרם לאובדן של זמן יקר. בהמשך הסבירה הנציגה כי אין ניידות שח”ל זמינות והציעה לבתה של ר’ להזמין ניידת של מד”א.

26 דקות חלפו מרגע קבלת השיחה ועד הגעת ניידת של שח”ל לביתה של ר’. משפחתה של ר’ מוסיפה ומתארת כי בניידת לא היה מכשיר דפיברילטור למתן שוקים חשמליים ללב, והצוות של שח”ל נאלץ להזמין למקום ניידת מד”א שתסייע בפעולות ההחייאה. חרף מאמצי ההחייאה, ר’ נפטרה בבית החולים “שיבא” באותו יום. בעקבות הארוע, כך נטען בתביעה, הוחלט על עריכת שימוע לחברה במשרד הבריאות.

לכתבה המלאה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5032539,00.html

test

דואגים ללקוחותינו

לקביעת פגישת ייעוץ בחינם

© כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין אופיר בן משה בע"מ